Предимства на Монтесори
- Отчитане индивидуалния темп на развитие на всяко дете.
- Минимизиране на фронталния метод на преподаване.
- Улесняване на прехода от детската градина в училище.
- По-добра адаптация към учебния процес.
Тренинг и проекти с родители
- Периодично са заложени срещи и обучения с родителите.
- Съвместни дейности и проекти.
Педагогът
Според Монтесори педагога трябва да е:
- „Мил“ предводител през сетивните фази на детето.
- „Слуга“, който по всяко време е готов да откликне на детето чрез :
- Подкрепа
- Наблюдение
- Поощрения към последващи дейности
- Винаги да зачита и поощрява индивидуалния темп на развитие на всяко дете.
Очаквания
- Самостоятелни, свободни деца;
- Деца, които постоянно се стремят да придобиват знания и умения;
- Деца, работещи спокойно в групи и проекти;
- Деца, които ценят реда и постоянно се стремят да го поддържат;
- Деца, които не се страхуват от домашни работи, а с удоволствие продължават започнатото в училище в дома, библиотеката или други институции.